خدمات کامپیوتری و اینترنتی کالج

تنظیم،ویرایش ومشاوره  پایان نامه در رشته های مختلف و تهیه مقالات در سایتهای معتبر علمی،مقالات مرتبط با علوم تربیتی، مقالات ترجمه شده، ترجمه مقالات،تکثیر دانشجویی با نازلترین قیمت،سوالات پیام نور با پاسخنامه،کلیه ثبت نامهای اینترنتی ،پرینت ،اسکن،پانپ،منگنه و سایر خدمات دانشجویی.

آدرس:مرند،بازار مرکزی(پاساژملاجعفری)،طبقه اول،خدمات کامپیوتری و اینترنتی کالج

برای اطلاع با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 09141938986

04912227378

با تشکر

روی جلد کتاب ترجه شده

آزمونهای ناپارامتری

برای آشنایی با آزمونهای ناپارامتریک فایل زیر را دانلود کنید



منابع کارشناسی ارشد رشته  برنامه ریزی آموزشی و مدیریت اموزشی

برنامه ریزی آموزشی
 دروسمنابع مولف مترجم 
 1- مديريت آموزشي
ضريب 2
 الف) مقدمات مديريت آموزشي
ب) مباني نظري و اصول مديريت آموزشي
ج) مديريت و مديريت آموزشگاهي
د) مديريت رفتار سازماني
ه) مديريت عمومي
 علي علاقه بند
علي علاقه بند
محمدرضا بهرنگي
پال هرسي و كنت بلانچارد
علي علاقه بند
 علي علاقه بند
 2- مقدمات برنامه ريزي آموزشي و درسي
ضريب 3
 الف) مقدمات برنامه ريزي آموزشي و درسي
ب) مباني برنامه ريزي آموزشي
ج) مباني برنامه ريزي آموزشي
د) فرايند برنامه ريزي آموزشي
ه) مباني برنامه ريزي درسي مدارس
و) اصول اساسي برنامه ريزي آموزشي و درسي
 علي تقي پور ظهير
يحيي فيوضات
بهرام محسن پور
گروه مشاوران يونسكو
الف.لوي
رالف تيلر
 
فريده مشايخ
فريده مشايخ

علي تقي پور ظهير
 3- روانشناسي تربيتي
ضريب 2
 الف) روانشناسي پرورشي
ب) روانشناسي تربيتي
ج) روانشناسي پرورشي
د) روانشناسي و كاربرد آن در آموزش(دو جلد)
 علي اكبر سيف
علي اكبر شعاري نژاد
علي نقي كمال خرازي
رابرت بيلر
 پروين كديور
 4- روشها و فنون تدريس
ضريب 3
 الف) كليات روشها و فنون تدريس
ب) مهارتهاي آموزش و پرورش
ج) الگوهاي جديد تدريس
 امان الله صفوي
حسن شعباني
محمدرضا بهرنگي
 
 5- اصول و فلسفه تعليم و تربيت
(تاريخ و فلسفه آموزش و پرورش)
ضريب 2
 الف) اصول و فلسفه تعليم و تربيت
ب) نگاهي به فلسفه آموزش و پرورش
ج) اصول و فلسفه آموزش و پرورش
د) مباني و اصول آموزش و پرورش
ه) آشنايي با فلسفه آموزش و پرورش
 علي شريعتمداري
عبدالحسين نقيب زاده
علي اكبر شعاري نژاد
غلامحسين شكوهي
ج.اف.نلر
 فريدون بازرگان ديلمقاني
 6- زبان تخصصي
ضريب 2
الف) متون تخصصي برنامه ريزي آموزشي(1و2)
ب)management
ج) social science 
 پيام نور
فرهاد مشفقي

ادامه نوشته

جلسه دفاع

با سلام خدمت همه دوستان

جلسه دفاع اینجانب روز 4شنبه مورخه 90/8/11 برگزار شد و با نمره عالی 18/75 پذیرفته شد. 

با تشکر از همه دوستانی که شرکت کرده بودند و دوستانی که به یادم بودن.

دوستان عزیزی که لطف می کنن نطر میدن و منتظر جوابن ایمیل خود را بذارن تا بهشون جواب بدم.اینجا که نمیشه به جواب سوالات پاسخ داد.


ضرورت برنامه ريزي آموزشي در جامعه

برنامه ريزي چيست ؟

برنامه ريزي يعني نقشه كشيدن براي رسيدن به مقصد ، براي دستيابي به خواسته ها .

« راسخ » در كتاب «تعليم و تربيت در جهان امروز» برنامه ريزي را تفكر قبل از عمل ، دور نما سازي و مداخله در جريان امور براي هدايت براي نيل به هدف خوانده شده و آنرا چنين تعريف كرده است .

« طرح تدابيري كه به احسن وجه يا مناسبترين صورت از منابع موجود به جهت نيل به به هدفهاي مطلوب استفاده كند . »

در كتابهاي موجود در باب برنامه ريزي اعم از برنامه ريزي اقتصادي ، اجتماعي يا آموزشي تعريفهاي گوناگوني براي مفهوم برنامه ريزي يافت مي شود ولي در حالت كلي برنامه ريزي را مي توان چنين تعريف كرد :

-برنامه ريزي يعني نقشه كشيدن براي دستيابي به خواسته ها ،

- برنامه ريزي راهي براي هدايت حساب شده فعاليت انسان به سوي منظور شخص واهداف تعريف شده ،

-برنامه ريزي يعني نقشه كشيدن براي آينده و پيش بيني راههاي دستيابي به آن ،

-برنامه ريزي فراگردي است دور نگر براي جهت دادن منطقي به فعاليت هاي جنبي ،


ادامه نوشته

جايگاه برنامه‌ريزي آموزشي درتوسعه پايدار

چكيده :
موضوع آموزش و نقش آن در توسعه اقتصادي از دير باز مورد بحث و گفت‌و گوي فراوان بوده است . از سويي، توسعه يك جريان چند بعدي است كه شامل تجديد سازمان و نوسازي تمام سيستم‌هاي اقتصادي و اجتماعي مي‌گردد . اين نوسازي علاوه بر بهبود درآمدها و توليد ، دربرگيرنده تغييرات بنيادي در ساختارهاي سازماني ، اجتماعي و اداري نيز مي‌گردد .
در بررسي حاضر تلاش مي‌شود ، نقش ميزان آموزش و رابطه آن با توسعه و تأثير منابع انساني برآهنگ توسعه مورد بررسي قرارگيرد و با بررسي و تحقيق پيرامون روش‌هاي كلي برنامه‌ريزي آموزشی، بهترين و مؤثرترين روش تعيين گردد .
كليد واژه :
برنامه‌ريزي آموزشي ، برنامه ‌ريزي فرهنگي ، مدل‌هاي جامع آموزشي ، برنامه‌ريزي براساس تقاضاي فردي و اجتماعي ، برنامه‌ريزي براساس ميزان باز دهي ، توسعه اقتصادي و توسعه پايدار


1- طرح مسأله و تعريف موضوع :
برنامه‌ريزي يك جريان طبيعي در جوامع بشري است ، بهره‌مندي از برنامه‌ريزي در آموزش را مي‌توان در قديمي‌ترين دوران‌هاي تاريخي ملاحظه نمود . 25 قرن پيش" اسپارتا ا" يك سيستم آموزشي متناسب با اهداف مشخص نظامي ، اجتماعي و اقتصادي بنا نهاد . افلاطون در كتاب جمهوري طرحي بنام " مدرسه در خدمت اجتماع " را پيشنهاد كرد .
امروزه، آموزش داراي رابطه‌ يي تنگاتنگ با توسعه است و براي تعيين رابطه‌ي آن با نيازهاي توسعه بايد آموزش در دو سطح به طور همزمان عمل كند :
1- اصلاح ساختار اقتصادي و اجتماعي و محرك‌هايي كه خارج از سيستم آموزشي وجود دارند ، كه بطور وسيعي تعيين كننده ساختار و ميزان تقاضاي كلي براي آموزش مي‌باشد .
2- اصلاح كارآيي و كفايت سيستم‌هاي آموزشي از طريق ايجاد تغييرات متناسب در محتواي دوره‌ها ، تغيير ساختار نظام آموزشي ، ارتقاي مقررات و متدهاي آموزش حرفه‌يي .
بنابر اين از طريق اجراي سيستم‌هاي درخور و تعيين يك روش مناسب كلي برنامه‌ريزي آموزشی مي‌توان رابطه‌اي مثبت بين آموزش و توسعه را با موفقيت برقرار ساخت .
2- سؤالات :
1/2- آيا روش‌هاي برنامه‌ريزي آموزشي، نظيرروش برنامه‌ريزي براساس نيازهاي نيروي انساني كارآمد در توسعه مفید است ؟
2/2- روش برنامه‌ريزي براساس ميزان بازدهي چه تأثيري دارد ؟
3/2- روش برنامه‌ريزي براساس تقاضاي فردي و اجتماعي چه رابطه‌يي با توسعه دارد ؟
4/2- روش برنامه‌ريزي فرهنگي چگونه خواهد بود ؟
5/2- مدل‌هاي جامع آموزشي ، با تلفيق روش‌هاي نيروي انساني و ميزان بازدهي چه تأثيري دارند .
3- اهداف تحقيق
هدف كلي تحقيق ، مطالعه پيرامون " آموزش و توسعه " با تعيين ماهيت ، آثار و ابعاد و تأثيرگذاري برنامه‌ريزي‌هاي آموزشي براي توسعه است .
اين مجموعه داراي هدف و اهميت پژوهشي و كاربردي به شرح زير است :
1- اهميت پژوهشي :
يكي از مهمترين مسايلي كه مديران و برنامه‌ريزان توسعه اقتصادي با آن مواجه‌اند ، مسأله مهارت نيروي انساني و جايگاه آموزش در پيشرفت اقتصادي و توسعه است .
پيچيدگي اين امر آن است كه با شرايط توسعه اقتصادي كشور ، شناخت دقيق روش های برنامه‌ريزي كلي آموزشي ، با توجه به تحولات اقتصادي ، سياسي و علمي كشور كمي سخت بدست مي‌آيد . بنابراين تعيين نقش و ميزان " تأثير آموزش در توسعه " نيازمند تحقيق و بررسي‌هاي اساسي مي‌باشد، در اين بررسي تلاش مي‌شود تا حدودي اين مسير گشوده شود .
2- اهميت كاربردي :
در صورت تحقق نسبي ادعاي اين نوشتار ، نتيجه‌ي حاصله مي‌تواند به عنوان جزوه‌يي مورد استفاده افراد ، سازمان‌ها و ارگان‌‌هاي درگير در امر مديريت و توسعه قرار گرفته و توسط ساير عزيزان محقق كامل‌تر گردد .
4- فرضيه‌ها :
براي دستيابي به هدف‌هاي مورد نظر، فرضيه‌هاي زير مورد پي‌كاوي قرار مي‌گيرد :
1/4- هدف اساسي هر نظامي رسيدن به رفاه اقتصادي و بهره‌مندي بيشتر اقتصادي است ، بنابراين تلاش مي‌نمايند كه با روش‌ های مناسب و تجربه شده، توسعه اقتصادي را براساس الگوهاي تعريف شده دنبال نمايند .
2/4- ارگان‌ها و نهادهاي مختلف كشوربه منظور كمك برای رسيدن به توسعه‌يي پايدار، هريك داراي نقش مشخص هستند و آموزش نيروي انساني ماهر در اين مسير وظيفه همه آن دستگاه‌هاست .
3/4- براي بهره‌وري از آموزش‌هاي مناسب جهت بالابردن مهارت نيروي انساني ، روش‌هاي برنامه‌ريزي گوناگون ، داراي تأثير هستند ، اما مدل جامع تلفيق روش‌هاي آموزشي نيروي انساني و ميزان بازدهي ، روش موفق‌تر و مؤثرتري است .
5- روش تحقيق و بررسي :
به منظور انجام اين تحقيق نظري ، با مطالعه از طريق تحقيق كتابخانه‌يي ، مصاحبه با اهل فن درتشكلات مربوطه نيز مدنظر بوده است تا با بررسي‌هاي مختلف بتوان با يك تحقيق اكتشافي ، پس ازبررسي آثاروديدگاه‌هاي گوناگون و مشاهده اسناد و مدارك در دسترس ، در خصوص موضوع تحقيق و با مقايسه ديدگاه‌هاي گوناگون و جمع‌بندي مناسب به نتيجه نسبي مورد نظر رسيد .
1/5- محدوديت‌ها :
1/1/5- عدم دسترسي به تمام تحقيق‌هاي انجام شده و كتاب‌هاي متد آموزشي در سطح بين‌المللي در حد لزوم ( اگر چه از اينترنت استفاده لازم به عمل آمده است) .
2/1/5- محدوديت زماني تحقيق كه حدود يك ترم (نيمسال) مي‌باشد .

ادامه نوشته

نئوپراكماتيسم يا عملگرايي جديد


دراين مقاله ابتدا به معرفي فلسفه پراكماتيسم و سپس تاريخچه و بنيانگذاران اين مكتب پرداخته و چارچوب كلي اين فلسفه را مورد بررسي قرار داده ايم . سپس به معرفي فيلسوفان معاصر پيرو اين مكتب فلسفي كه به عبارتي نئوپراكماتيست ؛ خوانده مي شود پرداخته و سعي در معرفي آراء و نظرات ايشان داريم :

تعريف :

اين مكتب فلسفي با نامهاي عملگرايي ، اصالت عمل و حتي تجربه گرايي خوانده مي شود .

واژه ي پراگماتيسم را به اصالت عمل و مكتب صلاح علمي ترجمه كرده اند . اين واژه علاوه بر اين كه يك گرايش فلسفي است حاكي از يك روحيه ي اخلاقي و رفتاري نيز هست . رويه اخلاقي پراگماتيستي كه يادآور پايبند نبودن به مباني عقلي و منطقي است رشد در همان گرايش نظري و فلسفي دارد و مي توان گفت : پراگماتيسم بيان فلسفي رويه اخلاقي و اجتماعي خاصي است ويژه جامعه آمريكا . 2007/5/5  www.Cloob.com

پراگماتيسم به ما مي گويد كه به جاي دامن زدن به بحث هاي سنتي و موروثي ، بايد بينديشيم كه اين بحث ها چه كاركردي دارند و به چه درد ما مي خورند و در رابطه با فلسفه ، اين يعني كه پيش از هر بحث فلسفي ابتدا از خود بپرسيم كه فلسفه به چه كار ما مي آيد ؟ اگر پاسخ مناسب و واقع بينانه اي براي آن پيدا كرديم ، نه انتظارات نابجا از آن خواهيم داشت و نه بار عرصه هاي ديگر را به دوش فلسفه خواهيم انداخت .2007/5/4 www.Tehranemrooz.ir 

فلسفه پراگماتيسم ، فلسفه اي است طبيعي و تجربي . تجربه اساس كار اين فلسفه را شكل مي دهد. طبق اين فلسفه روش هاي مجرد عقلاني ، روش شهود و همچنين موجودات مجرد و غير طبيعي وجود ندارند ، آنچه هست در جريان متغير تجربه و طبيعت ظاهر مي گردد .

 ( دكتر خليلي شوريني ، 1378 : 80 )

جهان شناسي در پراگماتيسم :

ماهيت آن تا آنجا مورد توجه است كه كاربردي عملي داشته باشد ( اصالت عمل ) جهان حاصل تأثير پديده ها بر يكديگر است كه آن را تجربه گويند . ( تجربه تعامل فرد و محيط است ) جهان واقعيتي وراي تجربه ندارد . ( دكتر خليلي شوريني ، 1378 : 79 )

تجربه در مفهوم وسيع آن ، اساس جهان شناسي پراگماتيستي را تشكيل مي دهد . از نظر پراگماتيستها تجربه شامل ، ادراك ، احساس ، تفكر ، قضاوت ، مقايسه و توصيف ، سير عقلاني و توجه به ارتباط امور با هم مي باشد بنابراين تجربه را نمي توان به ادراكات حسي محدود نمود . از طرف ديگر تجربه محصول تأثير متقابل فرد و محيط روي يكديگر است . اشياء خارجي همانطور كه هستند در ذهن ما منعكس نمي شوند ، به عبارت ديگر ذهن ما حالت انفعالي ندارد ، بلكه تحت تأثير تجربيات قبلي ، هدف هاي ما و آنچه براي ما با ارزش است . تأثرات حسي را به صورتي خاص در مي آورد آگاهي ما از جهان خارج نتيجه ي همين تأثير متقابل مي باشد .

از نظر پراگماتيست ها اشياء در خارج وجود دارند اما وقتي اين اشياء براي ما واقعيت پيدا مي كنند و مورد درك ما قرار مي گيرند كه جزئي از تجربه ما را تشكيل مي دهند .

( شريعت مداري علي ، 1367 : 200 )

انسان در پراگماتيسم :

انسان با طبيعت يا جهان پيوسته و مربوط است و بعنوان تجربه مورد نظر مي باشد . از آن جا كه تفكر ، مركز تجربه ي انسان است ، عقل و استدلال بعنوان صفت اساسي انسان مطرح مي باشند .

( دكتر خليلي شوريني ، 1378 : 79 )

فيلسوفان مكتب پراگماتيسم و نئو پراگماتيسم :

پيرس بنيان گذار اين مكتب و جيمز ، ديويي ، مونته سوري ، پاركر ، دكرولي ، كلاپارد ، را مي توان از فيلسوفان مكتب پراگماتيسم دانست و سلرز ، كواين ، ريچارد رورتي از فيلسوفاني هستند كه گرايش پراگماتيستي داشته و انديشه هاي مكتب نئوپراگماتيسم را در قرن بيستم مطرح نموده اند كه در اينجا سعي در معرفي مختصري از آنان نموده ايم :

كواين : ويلاردون اورمن كواين در سال 1908 در شهر آركون ، ايالت اوهايوي آمريكا به دنيا آمد . پدرش كلويد رابرت كواين كارمند و مادرش هريت اليس ون اورمان كواين معلم بودند . او دوران كودكي شاد و سرزنده اي در آركون گذراند كه در خود زندگينامه اش (( دوران زندگي من )) ( 1985 ) به توصيف آن پرداخته است او تحصيلات دانشگاهي اش را با رشته ي رياضي در دانشگاه اوبرلين آغاز كرد و در سال 1930 ليسانسش را دريافت كرد . استعدادها و علائق متنوع او از يك طرف در رياضيات ، علوم و روانشناسي و از جانب ديگر در زبان ، ادبيات و شعر نهايتاً او را به جانب فلسفه كشاند . خود او به تأثير كتاب مجموعه نوشته هاي آدگار آلن پو و نوشته         (( اوركا )) در آن بر خود اشاره مي كند كه علاقه فلسفي اش را به ماهيت چيزها برانگيخت . علت انتخاب رياضيات براي دوره ليسانسش اين بود كه از دانشجويي با اطلاع در مورد((فلسفه رياضي)) راسل شنيد و به نظرش آمد كه راهي براي تركيب علايقش به فلسفه و نيز رياضيات يافته است .

او براي دوره دكترا زير نظر وايتهد به دانشگاه هاروارد رفت . او 23 ساله بود كه دكتراي فلسفي اش را در 1932 تنها پس از 2 سال دريافت كرد . تز او متشكل از جنبه هاي گوناگون ساده شده و وضوح يافته كار راسل و وايتهد بود . اين تز بسياري از شاخص هاي كار كواين به عنوان يك فيلسوف را در بردارند .

نظريه عدم تعيين كواين پيامد انديشه هاي بنيادي تري راجع به ماهيت عمومي زبان بود كه كواين در نوشته هاي بعدي اش آن را تدقيق كرد . اين كارهاي بعدي شامل گستره ي بزرگي از بينش هاي فلسفي كواين است .

ديدگاه هاي او درباره معرفت شناسي ، هستي شناسي ، عليت ، انواع طبيعي ، زمان ، فضا و فرديت كواين عضو تعداد فراواني از آكادمي ها بود و جوايز بسياري را دريافت كرد از جمله اولين جايزه رالف شوك در استكهلم در سال 1933 و جايزه كيوتو در كيوتو در سال 1996 . كواين به همراه ويتگنشتاين ، مارتين هايدگر و جان رالز از مورد استناد ترين فيلسوفان قرن بيستم است .

( 2007/5/5  www.Philosophers.com  )

فلسفه‌ی تحليلی چيست؟

فلسفه‌ی تحليلی چيست؟
ادامه نوشته

 

      اصول برنامه ريزي آموزشي 

ادامه نوشته