مشاوره

انتشار مطالب وبلاگ تنها با درج آدرس آن بعنوان منبع مجاز می باشد. خواهسمند است بدون ذکر منبع در جای دیگری استفاده نگردد

مشاوره

انتشار مطالب وبلاگ تنها با درج آدرس آن بعنوان منبع مجاز می باشد. خواهسمند است بدون ذکر منبع در جای دیگری استفاده نگردد

آیا زندگی ارزش جر و بحث را دارد؟

ترجمه ای از کتاب  Brief counseling in schools تالیف Dennis lines 

دس : آیا تو هرگز خواسته ای که به زندگی خود، هنگامی که ناتوان هستی پایان دهی؟

مشاور : بله، زمانی بود که من خواستم به زندگی خود پایان دهم ] من جزئیات را با او سهیم شدم: لینز،b1995 [در مورد تو چطور ؟

دس : نه، من چنین فکر نمی کنم، من واقعاً نخواسته ام، شاید من ... من از هیچ چیز هراسناک نیستم.

مشاور : بنابراین تو می خواهی به زندگی ات ادامه دهی و بهبود یابی ؟

دس : بله، درست است.

مشاور : و معلمان به من می گویند تو پیشرفت قابل ملاحظه ای را نسبت به زمانی که اوقاتت تلخ بود، زمانی که پدرت مرد، نشان می دهی.

دس : بله، تقریباً اینطور است.

مشاور : و تو برای صحبت کردن در مورد او بسیار توانا به نظر می رسی. من دوست داشتم فکر کنم که تو می توانستی به دیگران در مدرسه جهت داشتن چنین تجربه ای کمک کنی. تو چیزهای زیادی برای عرضه کردن داری. شاید یک روز ... آیا تو فکر می کنی که معنویت به تو روی آورده ؟

دس : من واقعاً نمی دانم. من فکر می کنم همهء ما به خاطر برخی چیزها اینجا هستیم. اما به هر حال من نمی دانم هدف آن چیست؟

 

تفسیر : من هیچ احتیاطی دربارۀ پرداختن به این بی پرده گویی شخصی نداشتم. زندگی یک بحث و جدل است. و دلیل کمی در انکار آن وجود دارد. دلیل من برای پاسخ صادقانه به دس، در همان میل من به خودکشی ( لینر، a 1995 ) برای ترسیم وضعیتی جهت بیرون آمدن دلیرانه در جهت دیگر نبود. یا برای فراهم کردن پیام عبوری « از ادامه دادن با بی اعتنایی ». به بیان دقیق تر، منظور من نشان دادن تجربیات بسیار واقعی از « شبهای تاریک روحی » برای دس بود ( ن ک به الکینر 1998 ) به جهت سهیم شدن با او در این مورد که گاهی ما احساس می کنیم زندگی مانند شمع نیست و بوسیلهء آن او را کمک کردم با چنین تفکرات پوچ گرایانه ای روبه رو شود، با خلوص و راستی و بدون گناه. نوجوانان این ضمانت هویت فکری را بسیار مطمئن کننده می یابند زمانی که به علت فقدانهای پیشامده، دست از ادامهء مسیر می کشند.

یک گزینهء دقیق در پیشرفتهای مثبت دس از اصل راه حل مدار بهره می گیرد که تغییرات کوچک را بازشناسی می کند و در چشمان مراجع آنها را تقویت می نماید، جهت انگیختن روحیه برای بالندگی و بهبود بیشتر، اما این بیش از یک تکنیک ماهرانه بود؛ آن تفکر را به سوی اکتشاف وجودی در بطن معنی زندگی و هدف، انتقال داد. بسیاری از ادیان بزرگ دنیا، ماموریتهای شخصی را در زندگی تشویق کرده اند. و این مداخله تمهیدی بود برای کمک به دس تا از وضعیت آنی فراتر تفکر کند- بعنوان مثال برای جایگاه او در عالم وجود. هدف در مشاورۀ کوتاه مدت معنوی این نیست که این را به طور واضح با جزئیات توضیح دهد. بلکه برانگیختن سریع اندیشه هاست برای تفکر و پیشرفت بطوری که زندگی باز شود جهت دادن تابلوی راهنما برای مسافرت و سیاحت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد